دلیل نشت آب کولرگازی اسپلیت چیست؟

نشت آب از  اسپلیت از جمله مشکلاتی است که اکثر افراد با آن مواجه شده و راه حلی برای آن ندارند. در وهله اول باید بگوییم که در صورت بروز هرگونه مشکلی در سیستمهای سرمایشی و گرمایشی قطعا بهره مند از تخصص و تجربیات یک فرد متخصص در این حوزه بهترین راه حل ممکن است. اما می توان با توجه به یکسری موارد از وجود اختلالات مختلف جلوگیری کرده و بهتر از اسپلیت نگهداری کرد. اگر شما نیز به دنبال علت اصلی نشت آب گولرگازی هستید، حتما در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی علل ریزش آب از کولر گازی اسپلیت

دلایل متعددی وجود دارد که نشتی آب در اسپلیت رخ دهد. شما باید در صورت چنین اتفاق هرچه سریع‌تر جهت تعمیر اسپلیت در تهران اقدام کنید. از جمله مهم‌ترین دلایل ریزش آب از اسپلیت ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 انسداد فیلتر هوا

یکی از مهم‌ترین کارها برای عملکرد درست اسپلیت تعویض فیلتر های هوا هستند که باید در سرویس اسپلیت در تهران به شکل سالیانه صورت گیرد. درصورتی‌که این فیلترها انسداد داشته و یا خراب باشند، ممکن است باعث نشت آب کولر شوند. دلیل آن نیز این است که انسداد فیلترها سبب شده تا هوا به‌ درستی از دریچه عبور نکرد نکند و رطوبتی که در هوا وجود او موجود است یخ بزند. با خاموش شدن کولر یخ‌هایی که در کولر ایجاد شده ذوب می‌شوند و در نهایت سرور سبب نشت آب خواهند شد.

پیشنهادی:  ایده های جالب برای ساخت کاردستی با پوست پسته

 شکستن پمپ کولر

پمپ کولر در اسپلیت اسپلیت ها وظیفه دارد تا آب را تخلیه کند. این‌گونه از نشت جلوگیری شود. در برخی اوقات ممکن است پمپ دستگاه دچار شکستگی شده باشد و در نتیجه امکان تخلیه آب به‌طور عامل موجود نباشد. این امر سبب ریزش آب از اسپلیت شده و باید شما و هرچه سریع‌تر جهت تعویض پمپ دستگاه اقدام کنید.

 مسدود شدن خروجی سینی تخلیه آب

خروجی سینی تخلیه آب یا ناودانی در مسیر خروج پنل اسپلیت تعبیه شده‌است و آبی که توسط دستگاه  به تولید می‌رسد را به خارج از دستگاه منتقل می‌کند. گاهی ممکن است گرد و غبار و یا پرزهای روی این قسمت جمع شده باشد و به ‌سبب انسداد آن شود.

 عایق نبودن لوله‌های اسپلیت

از جمله دیگر دلایل اصلی نشتی آب در اسکلت عایق نبودن لوله‌های دستگاه است. این لوله‌ها دارای دمای پایینی بوده و در شرایطی که به‌ طور کامل عایق نشده باشند، سبب شده تا نتوانند رطوبت محیط را جذب کند و درنتیجه از کولر گازی اسکلت آب سرازیر می‌شود .

پیشنهادی:  چرا باید برای برقراری امنیت از سیستم های امنیتی استفاده کنیم؟

کاهش گاز کولر

میزان گاز مبرد یا خنک‌کننده نیز ازجمله عواملی است که سبب شده کولر گازی دچار نشتی آب شود. زیرا زمانی ‌که گاز مبرد کاهش پیدا می‌کند، روی عملکرد سیستم سیستم سرمایش اسپلیت مؤثر بوده و سبب شده تا کمپرسور دستگاه یخ بزند. این یخ‌زدگی سبب می‌شود تا در زمان روشن شدن دستگاه و آب شدن یخ‌ها آب شکل قطره‌قطره از دستگاه ریزش کند.

قرار گرفتن لوله شلنگ تخلیه در نقطه‌ نامناسب

گاهی اوقات ممکن است لوله شلنگ تخلیه در محل نامناسب قرار بگیرد و آب نتواند به‌ خوبی از پنل خارج شود.

 

علاوه‌بر تمامی موارد ذکر شده دلایل دیگری نیز موجود هستند که باعث نشتی کولر آغاز می‌شوند که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کثیفی سیم پیچ کندانسور
  • دمای بسیار پایین محیط
  • شکستگی یا زنگ زدن قاب ناودانی
پیشنهادی:  تحصیل در کانادا یعنی تضمین آینده شغلی و اقامت در این کشور مرفه

 علت آب دادن کمپرسور کولر گازی در زمستان چیست

شاید این تصور را داشته باشد که نشتی آب اسپلیت تنها در فصل تابستان رخ می‌دهد اما این اتفاق می‌تواند در فصول سرد نیز مشاهده شود. دلیل آن یخ زدن پنل بیرونی است. در صورتی ‌که در زمستان نگه‌داری و درستی از یونیت خارجی اسپلیت نداشته باشید و پوشش دهی آن را به شکل صحیح انجام ندهید. امکان یخ زدن دستگاه وجود دارد. این یخ‌ زدگی سبب شده تا کولر نشتی کرده و مشکلات متعددی در به وجود بیاید.

 تعمیر نشتی کولر گازی اسپلیت در تهران

میزان تقاضای تعمیر و سرویس اسپلیت در تهران نسبت‌ به شهرهای دیگر بسیار بالاتر است. چرا که جمعیت تهران به‌ عنوان پایتخت کشور بسیار زیاد است. اگر به ‌دنبال مجموعه‌ای معتبر هستید که بتوانید از خدمات نصب اسپیلت در تهران و تعمیرات انواع سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی بهره‌مند شوید، ما مجموعه امیر سه سوت را به شما پیشنهاد می‌کنیم که دارای سالیان زیادی سوابق در این زمینه بوده و می‌تواند در محل شما دستگاه‌های گرمایش و سرمایش منزلتان را تعمیر کند.

مطلب پیشنهادی

مزایای استفاده از گاتر (کانال پیش ساخته هدایت آبهای سطحی)

مزایای استفاده از گاتر (کانال پیش ساخته هدایت آبهای سطحی) گاتر یکی از عناصر مهم …