تحصیل در کانادا یعنی تضمین آینده شغلی و اقامت در این کشور مرفه

معرفی سه دانشگاه ماونت رویال، مونت آلیسون و منونایت کانادا

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود کانادا مقصدی ایده آل برای تحصیل باشد سبک زندگی پردیس‌های آن است.

همه دانشگاه‌های کانادا بسیار سرزنده و پرجنب‌وجوش هستند زیرا رویدادها و جشنواره‌های متعددی را در طول سال برگزار می‌کنند.

هر دانشگاه رویدادها و مهمانی‌های خاص خود را دارد زیرا هدف دانشگاه‌ها آموزش و اجتماعی کردن دانشجویان با شرکت در رویدادهای فرهنگی مختلف است.

این امر به دانشجویان قدرت می‌دهد تا فشار ناشی از مطالعات را تحمل کنند و همچنین به آن‌ها کمک می‌کند تا با افراد چند فرهنگی در دانشگاه آشنا شوند.

دانشجویان بین‌المللی از شیوه زندگی متفاوت و روش‌های سرگرم‌کننده یادگیری تحصیلات عالی در کانادا لذت خواهند برد.

در ادامه به معرفی سه دانشگاه ماونت رویال، مونت آلیسون و منونایت کانادا می‌پردازیم.

دانشگاه ماونت رویال؛ یک دانشگاه دولتی باسابقه

دانشگاه مونت رویال کانادا یک دانشگاه دولتی باسابقه است که در سال 1910 توسط دولت استان آلبرتا تأسیس شد.

ماونت رویال در سال 1972 مکان خود را به پردیس جدید در لینکلن پارک که قبلاً یک پایگاه نیروی هوایی بود منتقل کرد.

در سال 2009 به این موسسه وضعیت دانشگاهی اعطا شد. این دانشگاه در حال حاضر 32 رشته را با میانگین هر کلاس 29 دانشجو ارائه می‌دهد.

ماونت رویال شامل دانشکده‌های مختلفی ازجمله دانشکده هنر می‌باشد که در آن موضوعاتی مانند : اقتصاد، عدالت و مطالعات سیاست، زبان انگلیسی، زبان و فرهنگ، علوم انسانی، طراحی داخلی، روانشناسی، جامعه‌شناسی و مردم‌شناسی تدریس می‌شود.

دانشکده تجارت بی ست(Bisset)  این دانشگاه در موضوعاتی مانند: حسابداری، هوانوردی، امور مالی، مدیریت عمومی، منابع انسانی، نوآوری و کارآفرینی، تجارت بین‌الملل، بازاریابی، نوآوری اجتماعی و مدیریت زنجیره تأمین تخصص دارد.

پیشنهادی:  پرطرفدارترین موزه‌های اروپا از دید توریست‌ها

دانشکده مطالعات ارتباطات این دانشگاه بر موضوعاتی مانند مطالعات رسانه‌های پخش، طراحی اطلاعات، روزنامه‌نگاری و روابط عمومی متمرکز است.

دانشکده بهداشت، جامعه و آموزش ماونت رویال شامل مطالعات کودک و مددکاری اجتماعی، آموزش، بهداشت و تربیت‌بدنی، دانشکده پرستاری و مامایی می‌باشد.

دانشکده علوم و فناوری دانشگاه شامل زیست‌شناسی، شیمی و فیزیک، زمین و علوم محیطی، ریاضیات و محاسبات است. این دانشگاه همچنین دارای دانشکده آموزش مداوم و ترویج است.

ماونت رویال دارای مؤسسات متعددی مانند مؤسسه شکوفایی جامعه، مؤسسه پایداری محیطی، مؤسسه نوآوری و کارآفرینی و مؤسسه بورسیه تحصیلی آموزش بین‌المللی است.

مراکز آن شامل مرکز تحقیقات بلایای اجتماعی، مرکز رفاه کودکان و مرکز اینسکیم (نوعی سنگ) است.

دانشگاه ماونت رویال همچنین دارای یک کتابخانه و مرکز آموزشی ریدل است که در سال 2017 افتتاح شد. این کتابخانه با ظرفیت 1700 نفر شامل 34 اتاق مطالعه، امکانات چاپ سه‌بعدی و یک کافه است.

دانشگاه مونت آلیسون؛ متخصص در آموزش هنرهای آزاد در مقطع کارشناسی

دانشگاه مونت آلیسون کانادا که معمولاً به‌عنوان MTA نیز شناخته می‌شود، یک کالج عمومی کانادایی است که در ساک ویل نیوبرانزویک کانادا واقع‌شده است.

مونت آلیسون در سال 1843 تأسیس و در سال 1849 به‌عنوان دانشگاه شناخته شد. این دانشگاه دارای محوطه‌ای زیبا به مساحت 76 هکتار و پردیس آن دارای بیش از 2000 دانشجو از 50 ملیت مختلف می‌باشد.

نسبت دانشجو به اساتید 17 به 1 است. این دانشگاه مدرک لیسانس را در رشته‌های علوم، هنر، بازرگانی، هنرهای زیبا و موسیقی ارائه می‌دهد.

همچنین مونت آلیسون مدرک کارشناسی ارشد را در زیست‌شناسی، شیمی، بیوشیمی و گواهینامه‌های دوزبانه ارائه می‌دهد.

این دانشگاه رشته‌ای در علوم با گرایش هوانوردی در ارتباط با کالج پرواز مونکتون را نیز ارائه می‌دهد.

دانشگاه مونت آلیسون حدود 140 انجمن و بیش از 30 باشگاه و تیم ورزشی درون دانشگاه دارد و یک مقاله پردیس هفتگی به نام The Argosy منتشر می‌کند که یک نشریه مستقل و یکی از قدیمی‌ترین نشریات دانشجویی در کشور است.

پیشنهادی:  چطور با پروفیل مبلی میز، صندلی و تاب ویلایی بسازیم؟

همچنین این دانشگاه دارای یک ایستگاه رادیویی دانشگاهی و اجتماعی، یعنی CHMA 106.9 FM است. تیم‌های ورزشی دانشگاه مونت آلیسون به‌عنوان Mounties شناخته می‌شوند.

دانشگاه مونت آلیسون فرصت‌هایی را برای انجام فعالیت‌های ورزشی ازجمله: هاکی، شنا، بدمینتون، فوتبال، بسکتبال و والیبال ارائه می‌دهد.

مونت آلیسون به‌عنوان اولین دانشگاه در امپراتوری بریتانیا شناخته می‌شود که مدرک لیسانس را به یک زن اعطا کرد.

جیمز بی سامنر یکی از استادهای تدریس این دانشگاه بود که جایزه نوبل شیمی را دریافت کرد.

دانشگاه مونت آلیسون حدود 25000 فارغ‌التحصیل در سراسر جهان دارد.

دانشگاه منونایت؛ یک دانشگاهی مسیحی

دانشگاه منونایت کانادا ​​در سال 2000 تأسیس‌شده و یک موسسه مسیحی نوآور می‌باشد که در وینیپگ مانیتوبا واقع‌شده و از ادغام سه کالج مختلف محلی به وجود آمده است.

دولت استانی این موسسه را برای اعطای مدرک در سطح دانشگاه در سال 1998 منصوب کرد. در پاییز 2008 منونایت به عضویت دانشگاه‌های کانادا (AUCC سابق) درآمد.

این دانشگاه به‌طور رسمی توسط کلیسای منونایت کانادا و کلیسای برادران منونایت در مانیتوبا پشتیبانی می‌شود.

منونایت دارای یک پردیس زیبا متشکل از ساختمان‌های تمیز و عالی، مسیرهای پیاده‌روی، فضاهای سبز و پارکینگ است.

دانشگاه منونایت امکانات علمی و تحقیقاتی عالی را ارائه می‌دهد که شامل آزمایشگاه‌هایی با فناوری پیشرفته، کلاس‌های درس هوشمند و مراکز منابع می‌شود.

کتابخانه دانشگاه دارای مجموعه کمیاب و منحصربه‌فرد از منابع چاپی و الکترونیکی مانند کتاب، مجلات، مقالات، فرهنگ لغت، کتاب‌های راهنما، کتاب‌های الکترونیکی، مجلات الکترونیکی و پایگاه‌های اطلاعاتی است.

پیشنهادی:  عجیب‌ترین مدل موی زنانه از اسپانیا!

این منابع برای اهداف یادگیری، تدریس و تحقیق می‌باشد که هم به روی دانشجویان و هم اساتید باز است.

این دانشگاه همچنین خدمات راهنمایی معنوی و مشاوره را به دانشجویانی که به آن نیاز دارند ارائه می‌دهد.

از دیگر امکانات رفاهی موجود در پردیس می‌توان به مرکز سلامتی، کتاب‌فروشی و مرکز مطبوعاتی اشاره کرد.

دانشگاه منونایت به بیش از 200 دانشجو در دو خوابگاه و اقامتگاه آپارتمانی خود اسکان می‌دهد.

غذاها، نوشیدنی‌های لذیذ و مقوی برای دانشجویان، کارکنان و بازدیدکنندگان در سالن غذاخوری سرو می‌شود.

این دانشگاه همچنین دو رشته تحصیلات تکمیلی اضافی را با همکاری دانشگاه منونایت شرقی، کالج بلوفتون و کالج گوشن ارائه می‌دهد.

در حال حاضر دانشگاه منونایت حدود 917 دانشجو دارد که 107 دانشجوی بین‌المللی شامل آن می‌شود. جمعیت دانشجویی منونایت شامل 70٪ از زبان آموزان مانیتوبا و 30٪ از سایر نقاط کانادا و 35 کشور دیگر است.

این دانشگاه ورزش‌های مختلفی در تیم‌های مردان و زنان معروف به بلیزرز (Blazers) ارائه می‌دهد. دانشگاه منونایت دارای فهرست جامعی از فارغ‌التحصیلان از سراسر جهان می‌باشد که به دلیل مشارکت درزمینه ‌های حرفه‌ای خود بسیار موفق هستند.

تحصیل در بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های کانادا با اسمارت اپلای

بسیاری از مردم برای ادامه تحصیل خود قصد مهاجرت به کانادا را دارند اما در مورد شرایط تحصیلی، نحوه دریافت پذیرش تحصیلی و هزینه‌های تحصیل در کانادا هیچ‌گونه اطلاعی ندارند.

اصلاً نگران نباشید زیرا کارشناسان مجرب اسمارت اپلای با سال‌ها تجربه در این زمینه در کمترین زمان ممکن تمام اطلاعات موردنیاز را در اختیار شما قرار می‌دهند.

فقط کافی است فرم ارزیابی رایگان این موسسه را در سایت smartapplyvisa پر نمایید تا کارشناسان اسمارت اپلای در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

مطلب پیشنهادی

مزایای استفاده از گاتر (کانال پیش ساخته هدایت آبهای سطحی)

مزایای استفاده از گاتر (کانال پیش ساخته هدایت آبهای سطحی) گاتر یکی از عناصر مهم …