ترمیم مو به روش مایکروپوینت چگونه است؟

یکی از اصلی ترین فاکتورهای زیبایی که به دغدغه ای برای افراد خصوصا آقایان تبدیل گشته ریزش مو و در نتیجه ان کم پشتی و طاسی سر می باشد. هر چند در گذشته راه درمانی برای آن نبود اما امروزه برای رفع این معضل روش های متعددی از جمله دارو درمانی و نهایتا ترمیم و کاشت مو طبیعی می باشد. در نوشته پیش رو قصد داریم ضمن توضیح در مورد ریزش مو پیرامون فرایند ترمیم مو به روش مایکروپوینت نیز اطلاعات جامع تری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

ریزش مو به چه معنی است؟

فرایندی که طی آن موهای سرریخته و کم پشت می شود را ریزش مو می گویند. ریزش مو بر اثر عوامل مختلفی رخ می دهد که برخی از آنها عبارتند از:

·       عوامل ژنتیکی

·       بیماری ها

·       حوادث مانند سوختگی

و دیگر عوامل که در ادامه پیرامون آن توضیحاتی خواهیم داد. البته در مورد این عارضه بایستی یک نکته را متذکر شویم  که ریزش تعدادی مو در طول شبانه روز امری عادی بوده و جای هیچ نگرانی نیست.

عواملی که باعث ریزش مو می شوند:

همانگونه که گفته شد عوامل مختلفی در ریزش مو مؤثر هستند و با ترمیم مو به روش مایکروپوینت می توان کمی به مو حجم دهی کرد. اما مهمترین آنها عبارتند از:

ژنتیک: این نوع ریزش مو در زن و مرد معمولا رخ داده که با افزایش سن بیشتر می شود. این نوع ریزش مو ارثی بوده و از والدین به فرزندان منتقل می شود.

پیشنهادی:  زیباترین شهرداری‌های آلمان

مصرف برخی داروها

ریزش مو سکه ای

برخی از داروها مانند داروهای رقیق کننده خون، داروهای فشار خون و داروهای مربوط به شیمی درمانی

رژیم غذایی نامناسب: تحقیقات نشان داده رژیم های غذایی بدون نظارت پزشک و یا متخصصین تغذیه عواقب بدی برای کل بدن از جمله ریزش مو دارد.

استرس: از جمله موارد دیگری که موجب ریزش مو می گردد استرس های زیاد می باشد که برکل سیستم بدن خصوصا سیستم ایمنی تاثیر کذاشته و نهایتا موجب ریزش مو می گردد

بیماری ها: برخی از بیماری ها مانند بیماری های مربوط به تیروئید و کبد در ریزش مو تاثیر گذار می باشد

حوادث( سوختگی و زخم ها)

موارد دیگری نیز وجود دارند که می توان از آنها به عنوان عامل ریزش مو نام برد. در اینجا به همین چند مورد بسنده می کنیم

روش های مختلف درمانی و ترمیم مو به روش مایکروپوینت چگونه است؟

حال که با برخی عوامل ریزش مو آشنا شدیم در ادامه به روش های مختلف درمان و ترمیم مو خواهیم پرداخت. در این مورد می توان گفت این عارضه یا بیماری به دو روش درمان می گردد:

دارو درمانی

اگر ریزش مو در حد معمولی باشد. البته طبق تشخیص پزشک از روش دارویی استفاده می شود که دوره درمانی آن و داروهای مورد استفاده خاص می باشد. نکته مهم و قابل تأمل این که در مورد دارودرمانی به هیچ وجه نباید به دنبال تبلیغات رفت حتی استفاده از روش درمانی دیگران برای خود نیز مفید نمی باشد و حتما خطراتی را بدنبال خواهد داشت.

پیشنهادی:  سفر به تبریز با قطار بهتر است یا هواپیما؟

ترمیم مو

ترمیم مو که به آن پیوند و کاشت مو طبیعی نیز می گویند عبارت است از برداشتن مو از محل بانک مو(معمولا پشت سر فرد) و پیوند آن طی فرایند های خاص به محلی که دچار کم مویی یا طاسی گردیده است.

ترمیم مو نیز به روش های مختلفی انجام می گیرد که تشخیص نوع پیوند و زمان آن بر عهده پزشک متخصص می باشد. برخی از روش های ترمیم مو عبارتند از:

روشHRT: این روش از پر طرفدارترین نوع ترمیم مو می باشد. در این روش یک لایه پوست نازک شبیه پوست موی سر انسان را شبیه سازی کرده و با توجه به ساختار موی سر فرد موهای مصنوعی ساخته و در نهایت بر روی محل مورد نظر چسپانده می شود.

روش مزوتراپی: در این روش پزشک به صورت مستقیم دارو را به ریشه موی سر تزریق می کنند. در این روش از ترمیم مو بایستی تمامی فاکتورهای موی سر مانند ویتامین ها و هورمون های بدن به دقت مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

روشPRP: پزشک در این روش با استفاده از پلاکت های خونی فولکول های نو سر را برای رشد مجدد تحریک می کند.

و دیگر روش های مو که تماما به صلاحدید و با تشخیص پزشک متخصص می باشد.

ترمیم مو به روش مایکروپوینت چگونه است؟

مایکروپوینت یکی از روش های ترمیم مو به روش غیر جراحی می باشد. در این روش از تارها و الیاف مصنوعی که در کلاه گیس تعبیه گردیده است برای گره زدن به تار موهای شخص متقاضی استفاده می گردد. الیافی که در این روش ترمیم مو استفاده می شود الیاف با خصوصیت مقاومت بالا می باشند. این الیاف ها که(Cyberhair) نامیده می شوند بسیار سبک بوده و متناسب با موی فرد انتخاب می گردد. به عنوان مثال اگر فرد دارای موهای خشک می باشد این الیاف نیز به گونه ای می باشند که خشک بوده و مطابق با موی فرد می باشد.

پیشنهادی:  تکنیک های آرایش دائم برای ابرو

مزیت های ترمیم مو به روش مایکروپوینت عبارتند از:

·       استحکام بالا

·       حالت پذیری راحت  الیاف بکار رفته در این روش

·       تشابه زیاد تارهای (Cyberhair) موهای فرد به گونه ای قابل تشخیص نمی باشد.

·       افزوده شدن چهارصد درصدی مو به موهای طبیعی فرد

·       در این روش به موهای طبیعی آسیبی نرسیده و مانعی برای رشد طبیعی آنها نمی شود

·       موجب کشیدگی تارهای طبیعی مو نمی شود

·       عدم استفاده از چسب و یا مواد نگهدارنده شیمیایی دیگر در فرایند ترمیم مو

سخن آخر

بخاطر این که در ترمیم مو به روش مایکروپوینت از مواد شیمیایی و چسب استفاده نمی گردد آسیب پذیری به پوست سر وجود نخواهد داشت. به وسیله گره زدن الیاف به تار مو های طبیعی فرایند  پرپشت شدن مو انجام می گردد. نکته مهم این که اگر قصد ترمیم مو به این روش یا روش های مرسوم دیگر را دارید حتما تحقیقات و مشاوره های لازم  در این زمینه انجام را انجام دهید.

پایان رپورتاژ آگهی

مطلب پیشنهادی

مزایای استفاده از گاتر (کانال پیش ساخته هدایت آبهای سطحی)

مزایای استفاده از گاتر (کانال پیش ساخته هدایت آبهای سطحی) گاتر یکی از عناصر مهم …