چگونه بدون آرایش پوستی زیبا داشته باشیم؟

راه های زیادی برای زیبا به نظر رسیدن وجود دارد. یکی از راه ها استفاده از لوازم آرایشی برای رسیدن به ظاهری جوان و درخشان است. اما این تنها راه نیست. اگر به آرایش حساسیت دارید، پوست حساسی دارید یا به سادگی به آرایش اهمیت نمی دهید، گزینه های مختلفی برای صاف و یکدست شدن پوست خود دارید.

حفظ یک روال منظم مراقبت از پوست

1. شستشوی صورت در طول روز

هر روز صبح، عصر و بعد از ورزش صورت خود را بشویید. به عنوان بخشی از روال منظم مراقبت از پوست، باید هر روز دو بار صورت خود را با یک پاک کننده پوست ملایم بشویید: صبح و قبل از رفتن به رختخواب. به یاد داشته باشید که یک پاک کننده ملایم بدون الکل خواهد بود: الکل می تواند باعث خشکی و پوسته پوسته شدن آن شود. همچنین باید پس از ورزش صورت خود را بشویید تا مطمئن شوید که عرق شما منافذ شما را مسدود نمی کند یا پوست شما را تحریک نمی کند.

همیشه هنگام شستن صورت از آب ولرم – نه داغ – استفاده کنید. آب داغ می تواند شما را خشک کند و باعث پوسته پوسته شدن و همچنین تحریک شود.در برابر میل به اسکراب مقاومت کنید. برای شستن صورت از نوک انگشتان و لمس ملایم خود استفاده کنید. این کار تحریک، خشکی و ناهمواری رنگ پوست شما را به حداقل می رساند.

2. حفظ رطوبت پوست

هر روز مرطوب کنید. مرطوب کننده های پوست به شما کمک می کنند تا پوست شما خشک، ناهموار، سفت و پوسته پوسته به نظر نرسد. آنها همچنین می توانند به پوست جوان تر و درخشان تر ظاهر شوند. مرطوب کردن مناسب نیز می تواند شیوع جوش را کاهش دهد. بلافاصله پس از شستن صورت یا دوش گرفتن، مرطوب کنید تا رطوبت طبیعی پوست شما حفظ شود.

یک مرطوب کننده با سرامید انتخاب کنید تا رطوبت را در عمق پوست شما حفظ کند. کره شیا نیز یک مرطوب کننده عالی است، اما از مشتقات آجیل است، بنابراین اگر به آجیل حساسیت دارید، باید مراقب باشید. گلیسیرین و پترولاتوم نیز مرطوب کننده های خوبی هستند.

اگر مستعد پوست چرب یا مسدود شدن منافذ هستید، به دنبال مرطوب کننده هایی باشید که «غیر کومدوژنیک» هستند تا به شفافیت پوست شما کمک کنند.

3. یک یا دو بار در هفته لایه برداری کنید.

خلاص شدن از شر سلول های پوست خشک و پوسته پوسته باعث می شود پوست شما جوان تر و درخشان تر به نظر برسد. می‌توانید از لایه‌بردارهای فیزیکی مانند اسکراب یا لایه‌بردارهای شیمیایی که از موادی مانند اسید گلیکولیک، سیتریک یا اسید لاکتیک استفاده می‌کنند تا سلول‌های مرده‌ای را که می‌توانند پوست شما را کدر به نظر برسانند، از بین ببرید.

پیشنهادی:  تکنیک های آرایش دائم برای ابرو

اگر پوست خیلی خشک و کدر دارید، ممکن است ۲ تا ۳ بار در هفته لایه برداری کنید. اگر پوست شما حساس تر است، احتمالا هفته ای یک بار کافی است.

اگر مشکلات پوستی مانند روزاسه، پوست بسیار حساس یا آکنه دارید، ممکن است نخواهید لایه برداری کنید. اسکراب های لایه بردار می توانند برای این نوع پوست ها تحریک کننده باشند.

4. ماسک صورت را امتحان کنید.

ماسک‌ها ابزارهایی مهم در مجموعه وسایل زیبایی هستند، آنها تاثیری آنی برای بسیاری از شرایط مانند خشکی، تورم، قرمزی و حتی آکنه پوست دارند. بسته به نوع پوست شما، حتما ماسک مناسبی برای بهبود سریع پوست شما وجود دارد. ماسک‌های پوستی مسدود کننده هستند. آنها روی پوست را با لایه‌ای پوشانده و مواد موجود در ماسک را به داخل منافذ می‌رسانند.

ماسک‌ها می‌توانند غلظت‌های بالاتری از ترکیبات فعال را برای رطوبت رسانی، پر کردن منافذ و تعادل پوست منتقل کنند. از طرف دیگر ماسک صورت بهترین گزینه برای از بین بردن آلودگی‌هایی است که به منافذ پوست نفوذ کرده‌اند. تمامی این موارد دست‌به‌دست هم داده‌اند تا استفاده از ماسک صورت را هفته‌ای یک بار در برنامه رسیدگی به پوست خود قرار دهید. اهمیت ماسک صورت به اندازه‌ای است که حتی آن را برای آقایان نیز توصیه می‌کنند.

5. استحمام روزانه

دوش های کوتاه تر و خنک تر بگیرید. دوش آب گرم می تواند پوست را از بین ببرد و آن را خشک کند و آن را پیرتر و سالم تر نشان دهد. دوش گرفتن کوتاه‌تر و ولرم باعث می‌شود صورت شما و بقیه پوست بدنتان سالم بماند.

6. روزانه از ضد آفتاب استفاده کنید.

استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب با SPF 30 از آسیب های پوستی مانند خطوط ریز، چین و چروک و تغییر رنگ جلوگیری می کند. آفتاب همچنین می تواند آکنه را تشدید کند، بنابراین می خواهید از پوست خود محافظت کنید. در صورت لزوم هر چند ساعت یکبار تجدید کنید، به خصوص اگر عرق می کنید یا شنا می کنید.

اگر منافذ پوست شما به راحتی مسدود می شود، سعی کنید ضد آفتابی پیدا کنید که روی برچسب آن “غیر کومدوژنیک” باشد. این بدان معناست که بر پایه روغن نیست و کمتر احتمال دارد منافذ شما را مسدود کند.

پیشنهادی:  پنج ایده جذاب برای ست کردن پیراهن مجلسی در استایل فرمال

استفاده از کرم ضد آفتاب در جوانی می تواند تفاوت زیادی در ظاهر و احساس پوست شما با افزایش سن ایجاد کند. همچنین می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهد.

7. از کرم ضد چروک استفاده کنید.

کرم‌های ضد چروک چین و چروک را از بین نمی‌برند، اما گاهی اوقات می‌توانند ظاهر خود را پنهان کنند تا پوست صاف‌تر و جوان‌تر به نظر برسد. شما باید انتظارات خود را از کرم های ضد چروک پایین نگه دارید، اما ممکن است به طور موقت به سلامت پوست شما کمک کنند. به دنبال موادی مانند رتینول، عصاره چای، نیاسینامید و ویتامین C باشید. این مواد ممکن است به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و حذف سلول های آسیب دیده پوست کمک کنند.

8. صورت خود را لمس نکنید.

دست زدن به صورت می تواند باکتری ها و چربی های پوست را پخش کند. اینها می توانند منجر به جوش، عفونت یا جای زخم شوند. اگر پوستی تمیز، شفاف و درخشان می خواهید، نمی توانید صورت خود را لمس یا مالش دهید.

9. جلوگیری از جوش

هرگز جوش نزنید ممکن است وسوسه انگیز باشد که از شر جوش ها خلاص شوید. با این حال، این به سادگی می تواند منجر به شیوع بیشتر آکنه شود و همچنین خطر ایجاد جای زخم را افزایش می دهد. باید صبور باشید و بگذارید جوش ها خود به خود برطرف شوند. پوست شما در درازمدت سالم تر و بهتر به نظر می رسد.

درمان مشکلات پوستی بدون آرایش

1. آکنه را بدون آرایش به حداقل برسانید.

راه هایی وجود دارد که می توانید اندازه و قرمزی جوش ها را بدون استفاده از آرایش کاهش دهید. در واقع، گاهی اوقات آرایش می تواند آکنه را بدتر کند. اگر زیت ناخواسته دارید، می توانید امتحان کنید:

استفاده از کمپرس سرد یا تکه یخ. سرما ممکن است به کاهش قرمزی و التهاب ناشی از جوش کمک کند.

استفاده از کیسه چای سبز. عصاره چای سبز ممکن است بتواند به کاهش اندازه جوش کمک کند.

استفاده از پماد روغن درخت چای روغن درخت چای به طور طبیعی دارای خواص آنتی بیوتیکی است و می تواند به جلوگیری از گسترش آکنه کمک کند. با استفاده از اقدامات پیشگیرانه. موثرترین راه برای به حداقل رساندن جوش این نیست که در وهله اول جوش نزنید. پوست خود را تمیز، مرطوب و عاری از مواد محرک نگه دارید تا بدون آرایش زیبا به نظر برسید.

پیشنهادی:  ۱۲۰سالگی پارکینگ های طبقاتی به روایت تصویر

2. رفع اگزما بدون آرایش اگزما

رفع اگزما بدون آرایش اگزما (معروف به درماتیت آتوپیک) باعث خشکی، پوسته پوسته شدن و خارش پوست می شود. راه های زیادی وجود دارد که می توانید بدون استفاده از لوازم آرایشی ، عودهای اگزما را کاهش دهید و پوست خشک و قرمز خود را تسکین دهید. به عنوان مثال می توانید:

حمام بلغور جو دوسر بگیرید. خیساندن در حمام همراه با جوش شیرین و بلغور جو دوسر نپخته می تواند پوست تحریک شده را تسکین دهد و قرمزی ناشی از اگزما را کاهش دهد.

پوست خود را مرطوب نگه دارید. دو بار در روز از مرطوب کننده استفاده کنید، از مرطوب کننده در خانه استفاده کنید و کمپرس مرطوب را روی مناطق آسیب دیده اعمال کنید. تمام این تکنیک ها پوست شما را مرطوب نگه می دارد و از خاراندن پوست شما که وضعیت را بدتر می کند، جلوگیری می کند. اطمینان حاصل کنید که مرطوب کننده شما هیچ عطر یا اسید سالیسیلیک ندارد – این مواد شیمیایی می توانند وضعیت شما را تشدید کنند.

با پزشک خود در مورد کورتیکواستروئیدها صحبت کنید. کرم کورتیزون و کورتیکواستروئیدهای خوراکی می توانند به توقف خارش و کاهش شعله ور شدن اگزما کمک کنند. با این حال، ممکن است عوارض جانبی وجود داشته باشد، و بسیاری از این داروها بدون نسخه فروخته نمی شوند. با پزشک یا متخصص پوست خود در مورد اینکه آیا یک کورتیکواستروئید قوی برای شرایط شما انتخاب مناسبی است یا خیر صحبت کنید.

3. بهبود روزاسه بدون آرایش روزاسه

بهبود روزاسه بدون آرایش روزاسه وضعیتی است که منجر به قرمزی و برآمدگی های ناخواسته روی پوست می شود. این بیماری درمان دائمی ندارد، اما می توان آن را از نظر پزشکی مدیریت کرد. مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که از محرک هایی که روزاسه را بدتر می کنند، مانند آسیب آفتاب، الکل، عطر و اسکراب لایه بردار اجتناب کنید. همچنین گرفتن دوش ولرم به جای دوش آب گرم مفید است تا از پوست شما محافظت شود.

آنتی بیوتیک های موضعی مانند مترونیدازول نیز ممکن است در پاکسازی روزاسه خفیف مفید باشد. در مورد داروهای احتمالی با پزشک خود صحبت کنید.

مطلب پیشنهادی

مزایای استفاده از گاتر (کانال پیش ساخته هدایت آبهای سطحی)

مزایای استفاده از گاتر (کانال پیش ساخته هدایت آبهای سطحی) گاتر یکی از عناصر مهم …