معرفی ماسک مو سولفات فری و سالت فری

امروزه مراقبت از پوست و مو به امری رایج در بین خانم‌ها و آقایان تبدیل ‌شده است، بنابراین تمامی مردم تلاش می ‌کنند که از موهای شاداب و پوستی جوان برخوردار باشند، در نتیجه بسیاری از شرکت‌ ها محصولات مراقبتی را تولید خواهند کرد که بتوانند به رفع نیازهای مردم جامعه بپردازند.

ماسک مو سولفات فری یکی از محصولاتی است که در بازار به ‌وفور پیدا می ‌شود و بسیاری از مردن از این ماسک ‌ها استفاده خواهند کرد. لازم به ذکر است که بگوییم شرکت های زیادی هستند که مساک موهای مختلفی را ارائه می کنند، اما باید دقت کنید از شرکتی معتبر ماسک موهای خود را تهیه نمایید.

استفاده از ماسک موهای بدون سولفات برای تمامی افراد در سنین مختلف کاربرد دارد، بنابراین با استفاده از این ماسک موها می ‌توان به زیبا سازی و درخشان کردن موهای خود پرداخت.

عوامل زیادی در زندگی وجود دارند که می‌ توانند آسیب ‌های جبران‌ناپذیری را به موها وارد کنند، که شما می ‌توانید با استفاده از ماسک‌ های مناسب مو و با توجه به نیازی که دارید از پیش ‌آمدن این‌ گونه مشکلات جلوگیری نمایید.

زمانی که به خرید ماسک مو می پردازید دقت باید به این نکته توجه داشته باشید که برای درمان و جلوگیری از بروز چه مشکلی می خواهید این محصولات را استفاده نمایید.

سبک زندگی افراد، افزایش سن، استفاده از شامپوهای حاوی ترکیبات سولفات، استفاده از اتو و سشوار به‌ صورت مکرر، دکلره های پی ‌در پی، رنگ موی زیاد، شستشوی نامناسب، شرایط آب وهوایی و … همگی می ‌توانند ریشه و ساقه موی سر را درگیر کنند و آسیب‌ های جدی به آن ‌ها وارد کنند.

پیشنهادی:  دلیل نشت آب کولرگازی اسپلیت چیست؟

هنگام بروز این مشکلات  چربی طبیعی و رطوبت موی سر گرفته خواهد شد، همچنین کراتینه مو که یک پروتئین طبیعی می ‌باشد در پوست موی سر از بین خواهد رفت.

ماسک مو سولفات فری کمک می ‌کند که تمامی این مشکلات ایجاد شده از بین بروند، بنابراین در طی استفاده از محصولات مراقبت پوستی نباید این‌ گونه از ماسک موها را فراموش نمایید. شما می‌ توانید چنین ماسک‌ هایی را هنگام حمام رفتن به‌ صورت آبکشی یا این‌ که از انواع دیگری که نیازی به آبکشی ندارند استفاده نمایید.

تعریف ماسک

ماسک مو درواقع موادی هستند که می ‌توانند به‌ صورت درمانی برای موهای آسیب ‌دیده  به کار برده شوند. موهایی که به‌ صورت طبیعی وز یا خشک هستند یا در صورت استفاده از محصولات بی ‌کیفیت رطوبت خود را از دست داده ‌اند به ماسک و کرم ‌های مو نیاز دارند تا بتوانند همیشه جوان و سالم بمانند.

مو به ‌صورت طبیعی همان ‌طور که گفته شد پروتئینی بنام کراتین دارد که اگر آن را ازدست ‌دهید می‌ توان با استفاده از ماسک‌ های مو این پروتئین ازدست ‌رفته را جبران کنید، ماسک موهای کراتین شده باعث می شود که پروتئین مورد نیاز پوست سر دوباره ایجاد شود و به باعث درخشندگی موها می شوند.

ماسک موهای سولفات فری به ماسک ‌هایی گفته می ‌شود که ترکیبات شیمیایی سولفات دار در تولید آن ‌ها به کار برده نشده‌ است و فاقد هرگونه ماده شیمیایی هستند. این ماسک‌ ها بیشتر برای افرادی که موهای خود را رنگ و دکلره کرده اند به کار برده می ‌شود.

پیشنهادی:  زیباترین شهرداری‌های آلمان

چرا که چربی و کراتین طبیعی موی آن‌ ها را بازخواهند گرداند و شفافیت و درخشانی طبیعی مو را برای آن ‌ها ایجاد خواهند کرد. استفاده از ماسک موهای بدون سولفات کمک می ‌کند که موها در برابر سشوار و اتو هیچ‌ گونه آسیبی نبینند.

روش استفاده از ماسک موهای بدون سولفات

همان ‌طور که گفته شد اگر احساس می‌ کنید که موهای شما خشن و وز شده ‌اند یا این ‌که آسیب‌ هایی به آن ‌ها وارد شده‌ است، می‌ توانید به ‌صورت مکرر هفته ‌ای دو بار از ماسک مو بدون سولفات استفاده نمایید تا موهای خود را دوباره احیا کنید، بنابراین خرید ماسک مو از مهم ترین محصولات مراقبتی پوست سر به شمار می رود که نبایدا به دست فراموشی سپرده شود.

ماسک موهای فاقد سولفات را می ‌توانید بر روی موهای نم‌ دار خود به مدت نیم‌ ساعت قرار دهید یا این‌ که موهای خود را در ابتدا با یگ شامپوی گیاهی شستشو دهید، سپس آب موها را بگیرید و بعد از آن کمی ماسک مو بدون سولفات را به موهای خود آغشته نمایید.

برای خرید ماسک مخصوص موهای کراتین شده می ‌توانید هنگام مراجعه به فروشگاه‌ های مختلف مشاوره ‌ای را دریافت نمایید که بتوانید بهترین نوع آن را تهیه کنید. افرادی که به ‌صورت مکرر موهای خود را کراتین می‌ کنند معمولا ب این محصولات نیاز بیشتری دارد، بنابراین خرید ماسک موهای کراتین شده می‌تواند به چنین افرادی کمک کند.

پیشنهادی:  نان تست ، بوم‌نقاشی زن سرشناس ژاپنی!

ماسک موهای مناسب دارای چه ترکیباتی هستند؟

میزان تاثیر گذاری ماسک موی بدون سولفات با توجه به نوع جنس و وضعیت آن بستگی دارد، اما ترکیباتی که در این ماسک موها به کار برده می ‌شود، دخالت زیادی در درمان موها دارد.

اگر قصد دارید که وز شدگی موهای خود را از بین ببرید باید حتما به خرید ماسک مویی بپردازید که دارای ترکیبات موز باشد، که ماده‌ ای به اسم سیلیس در موز وجود دارد که می ‌تواند به نرمی و براقی موهای شما کمک کند.

عسل از دیگر ترکیباتی است که به مرطوب شدن موهای شما کمک زیادی می کند به این معنی که باعث می‌ شود رطوبت طبیعی موی شما حفظ شود و همچنین سلول ‌های پوستی را تحریک می ‌کند که فولیکول ‌های مو را تقویت کند.

روغن نارگیل موجود در ماسک به دلیل وزن مولکولی کمی که دارند به‌ راحتی به ساقه مو نفوذ خواهند کرد که این مسئله باعث کاهش خشکی و وز شدن موها می ‌شود.

اگر قصد دارید که التهاب پوست سر خود را کاهش دهید، باید از ماسک موی استفاده نمایید که ترکیب آلوئه ورا را داشته باشد، چرا که دارای خواصی چون ضد التهاب است و از ویتامین‌ های E، C و B12 برخوردار می ‌باشد.

مطلب پیشنهادی

مزایای استفاده از گاتر (کانال پیش ساخته هدایت آبهای سطحی)

مزایای استفاده از گاتر (کانال پیش ساخته هدایت آبهای سطحی) گاتر یکی از عناصر مهم …