بررسی تلویزیون شیائومی P1در نگاه اورجیمال

اسم برند شیائومی شاید مانند دیگر برندهایی که در زمینه‌ی تولید لوازم خانگی، صوتی و تصویری فعالیت می‌کنند، بسیار قدیمی نباشد و در چند سال اخیر شاهد برجسته شدن اسم این برند هستیم. بله درست است.شیائومی تنها ۱۳ سال است که تولید لوازم رده بالا و بی‌نظیر خود را شروع کرده و محصولاتی مانند؛ دوربین، لپ‌تاپ، موبایل‌های هوشمند، تلویزیون و … را با طراحی و ساخت حرفه‌ای به بازار وارد می‌کند. این برند تازه نفس که یکی از پیشگامان تولید تلویزیون به‌شمار می‌رود، سیستم‌های هوشمندِ خارق‌العاده‌ای را با قیمت مناسب و کیفیت بالا تولید نموده است. فروشگاه معتبر اورجیمال، قصد بررسی تلویزیون شیائومی P1 را دارد و می‌خواهد سوالات شما را طی این بررسی به طور کامل پاسخ دهد.

 

موارد مهم در بررسی تلویزیون شیائومی P1، به شرح زیر هستند:

۱) سری و ساخت

تلویزیون شیائومی مدل P1 یکی از سیستم‌های با کیفیت و مرغوب از برند شیائومی است که در سال ۲۰۲۱ میلادی به بازار جهانی عرضه شده است. این تلویزیون جزء محصولات سری P است و علاوه ‌بر P1 با مدل (L Size display M6-6AEU مانند؛ L32M6-6AEU یا L55M6-6AEU) نیز آن را در بازار می‌شناسند. این تلویزیون جایگزین دستگاه دیگری نشده است اما مدل جدیدتر تلویزیون شیائومی M5-5ASP بوده که هم رده با هم می‌باشند.

۲) سایز صفحه نمایش

صفحه نمایش تلویزیون شیائومی P1 در ۴ سایز متنوع طراحی شده است و بنابه محیطی که می‌خواهید دستگاه را در آن نصب نمایید، امکان انتخاب سایز دلخواه و متناسب وجود دارد. این دستگاه دارای ۴ سایز ۳۲ اینچ، ۴۳ اینچ، ۵۰ اینچ و ۵۵ اینچ می‌باشد که به ترتیب دارای قطر مورب ۸۰، ۱۰۸، ۱۲۵.۷ و ۱۳۸.۸ سانتی‌متر بوده و به طور کلی برای فضاهایی با متراژ ۱۰-۴۰ متر کاربردی و ایده‌آل هستند.

 

۳) طراحی ظاهری مدرن و منحصر به فرد

از آنجایی که تلویزیون سیستمی در معرض دید است، ظرافت و زیبایی ظاهری یکی از عوامل اساسی به هنگام خرید تلویزیون شیائومی است. تلویزیون شیائومی نیز همانند دیگر برندها دارای طراحی های اختصاصی و متنوعی می باشد. تلویزیون شیائومی P1 با طراحی Three Sided Bezel-less دارای قاب نمایشگری ۳ طرف نازک است که میزان تمرکز بر روی صحنه‌ها را بالا برده و سبب می‌شود دید تمام صفحه و سینمایی را در محیط خانه‌ی خود تجربه کنید. بدنه و فریم مشکی، ظاهری چشم‌نواز را به وجود آورده‌اند و دکوراسیونی مدرن را در محیط حاکم می‌کنند. پایه‌های دو طرفه با طراحی ۲ شاخه‌ای محکم و فلزی، امنیت تلویزیون را حفظ می‌کنند و رنگ مشکی در آن‌ها هماهنگی و ست خاصی با دستگاه ایجاد کرده است. ضخامت صفحه نمایش ۸ سانتی‌متری، با نصب بر روی دیوار بسیار جذاب بوده و محیط خانه یا محل کار شما را منحصر به فرد و دل‌انگیز جلوه می‌دهد.

پیشنهادی:  معرفی شرکت آراد برندینگ + اعضای آرادبرندینگ

 

۴) بررسی صفحه نمایش در بررسی تلویزیون شیائومی P1

صفحه نمایش بی‌نظیر و پرچم‌دار LED که در نمایش تصاویر و صحنه‌های ایده‌آل با وضح بالا، نمایشگری حاذق و زبردست به‌شمار می‌رود. همه‌ی سایزهای تلویزیون شیائومی P1 از صفحه نمایش LED بهره می‌برند و در کاربرد و خصوصیات حرفه‌ای آن هیچ‌گونه شکی وجود ندارد. LED صفحه نمایشی با کریستال مایع است که برای نورپردازی از دیودهای ساطع کننده نور بهره می‌گیرد. این نمایشگر از کنتراست بالایی برخوردار است که رنگ‌ها کاملاً طبیعی و زنده ارائه داده و با کاهش نور پس زمینه، دستیابی به رنگ مشکی مطلق را بدون محوی آسان می‌کند. تامین نور این نمایشگر از نوع Edge LED است که با وجود لامپ‌های LED در پشت پنل، تصاویری با میزان روشنایی عالی به نمایش می‌گذارد.

 

۵) نوع پنل

پنل بخشی از نمایشگر است با آرایش متفاوت پیکسل‌ها در کنار هم، سبب نمایش تصاویر متفاوتی می‌شود. در سایز ۳۲ و ۴۳ اینچ از تلویزیون شیائومی P1 آرایش افقی پیکسل‌ها، پنلی از نوع IPS را ایجاد کرده است که زاویه‌ی دید گسترده‌ای از نمایشگر در هر بخش از محیط می‌آفریند. اما در سایزهای ۵۰ و ۵۵ اینچ شاهد آرایش عمودی پیکسل‌ها و پنل VA خواهید بود. این نوع پنل سبب نمایش ویدیوها با کنتراست بالا و خلق رنگ‌های واقعی با توجه به نمونه‌ی اصلی شده و توانایی نمایش رنگ مشکی عمیق را بدون ایجاد نمای خاکستری، دارا می‌باشد.

پیشنهادی:  نجات پرنده در حال مرگ با انجام CPR

 

۶) خلق تصویر واضح و شفاف

سایز ۳۲ اینچ در تلویزیون شیائومی P1 از کیفیت HD و رزولوشن ۷۶۸×۱۳۶۶ پیکسل برخوردار است و تا حدودی قادر است تصاویر را با وضوح بهتر از SD ارائه داده و جزئیات بیشتری را به نمایش بگذارد. اما در دیگر سایزها کیفیت تصویر 4K با رزولوشن ۲۱۶۰×۳۸۴۰ پیکسل می‌باشد که جزئیات و وضوح صحنه‌ها را با بهترین شیوه به اجرا در می‌آورد. پردازشگر Mali-470 MP3 در سایز ۳۲ اینچ و Mali G52 MP2 در سایز سایزها سبب حذف نویزها و ارتقای کیفیت تصاویر می‌شوند. همچنین با وجود فناوری‌های متنوع و پرکاربرد که تلویزیون شیائومی P1 به آن مجهز شده است، تصاویر را با وضوح و شفافیت بالا نمایش می‌دهد.

۷) پخش صداهای با کیفیت

در بررسی تلویزیون شیائومی P1 شاهد توان صوتی ۱۰ وات در سایز ۳۲ اینچ و ۲۰ وات در سایزهای دیگر خواهید بود. طبیعتاً هرچه قدرت خروجی صدا بیشتر باشد، صداها را با کیفیت‌تر و فرکانس بالاتر می‌شنوید. همچنین با پشتیبانی از تکنولوژی‌های صوتی روز دنیا، امکان پخش صداها به صورت سه بعدی و فراگیر در محیط فراهم می‌گردد.

 

۸) رفرش ریت و شفافیت صحنه‌ها

تلویزیون شیائومی P1 از رفرش ریت ۶۰ هرتز پشتیبانی کرده و سبب تغییر تصاویر پیکسل‌ها به صورت ۶۰ بار در هر ثانیه می‌گردد. این عدد، مقدار بسیار مناسبی جهت نمایش شفاف و واضح صحنه‌ها بوده و برای محتواهایی که با سرعت بالا پخش می‌شوند بسیار مفید است. این رفرش ریت امکان اجرای بازی‌هایی با گرافیک متوسط را دارا بوده و می‌تواند به هنگام اجرای گیمینگ شفافیت و وضوح تصاویر را تضمین کند. همچنین به کمک تکنولوژی ALLM بازی‌ها با کیفیت بالاتری اجرا می‌شوند.

پیشنهادی:  قرص آلفا اسلیم خارجی

 

۹) درگاه‌های ارتباطی برای اتصال آسان

اتصالات و ارتباطات در تلویزیون شیائومی P1 به کمک کابل از طریق نمایش پشتی قابل دسترس بوده و امکان اتصال به انواع دستگاه‌های متنوع را برای دریافت شبکه‌های گوناگون فراهم می‌کنند. همچنین با ارتباط از طریق اینترنت و بلوتوث، دسترسی به تنظیمات و برنامه‌ها، امکان پخش موسیقی و … به کمک گوشی موبایل امکان‌پذیر می‌شود.

 

۱۰) سیستم عامل اندروید برای دسترسی به برنامه‌ها

تلویزیون شیائومی P1 سیستمی هوشمند است که از سیستم عامل اندروید پیروی می‌کند. اندروید یک سیستم عامل در همه‌ی دستگاه‌های هوشمند شیائومی می‌باشد که تنظیمات نرم افزاری را به عهده دارد و با دسترسی راحت از طریق یک منوی کاربردی، می‌توان تنها با یک کلیک هر نوع محتوای مورد علاقه را به کار گرفت. این سیستم عامل با فعال کردن منوی فارسی، کار با تلویزیون را برای همه‌ی افراد آسان می‌کند.

 

جمع‌بندی

با بررسی تلویزیون شیائومی P1 در فروشگاه اورجیمال (orgimall.com) دریافتیم که کیفیت تصاویر 4K و HD سبب ایجاد صحنه‌هایی شفاف و واضح بر روی صفحه نمایش می‌گردد. می‌توانید از شنیدن صوت‌های پر قدرت به هنگام تماشای فیلم و سریال لذت ببرید و تجربه‌ی هیجان‌انگیزی در گیمینگ کسب کنید. برای خرید تلویزیون شیائومی P1 در سایز دلخواه و متناسب می‌توانید با کارشناسان فروشگاه اورجیمال در ارتباط باشید. مشاوران ما برای انتخاب دستگاه مناسب شما را راهنمایی می‌کنند و بهترین تلویزیون را با قیمت ارزنده، ضمانت اصالت، گارانتی چند ساله و خدمات عالی در کوتاه‌ترین زمان برای شما ارسال می‌کنند.

 

منبع : فروشگاه قیمت لوازم خانگی بانه وگناوه اورجیمال

مطلب پیشنهادی

مزایای استفاده از گاتر (کانال پیش ساخته هدایت آبهای سطحی)

مزایای استفاده از گاتر (کانال پیش ساخته هدایت آبهای سطحی) گاتر یکی از عناصر مهم …