آموزش ساخت تیبگ شیشه ای

ساخت تیبگ شیشه ای, آموزش ساخت تیبگ شیشه ای, آموزش درست کردن تیبگ شیشه ای

آموزش درست کردن تیبگ شیشه ای

نحوه درست کردن تیبگ شیشه ای

این روزها استفاده از تیبگ رایج شده میباشد. همان طور که می دانید در طرح ها و جنس های متفاوتی وجود دارند. در این مطلب سعی داریم روش درست کردن تیبگ شیشه ای را در منزل به شما آموزش بدهیم، پس با ما همراه باشید.

آموزش ساخت تیبگ های شیشه ای 4 قسمتی :

وسایل لازم برای ساخت تیبگ شیشه ای :

شیشه

نوار برنجی

گوشه های طلایی

پایه های برنجی

دسته ی برنجی

لولا

زنجیر طلایی

چسب 123

لحیم

روغن لحیم

هویه

 

نحوه ی درست کردن تیبگ شیشه ای :

برای ساخت تیبگ شیشه ای به برخی شیشه نیاز داریم. 2 رقم شیشه های مستطیل 20×30، 2 رقم شیشه های مستطیل 7×30، 5 رقم شیشه های مستطیل به عرض 7 سانتی که باید طول آن را بدست بیاوریم.

5 رقم شیشه باید به اندازه ی 2 مساوی قطر شیشه ها کوچکتر باشند شیشه های من 3 میل هستند باید 6 میل کوچکتر باشند. بنابراین اندازه ی 5 شیشه ی من 7×19/4 می شود.

شیشه های موجود در بازار نازک هستند و برای این کار مناسب هستند. به دلیل اینکه از نوارهای برنجی استفاده می کنیم، می توانیم از شیشه های کلفت تر هم استفاده کنیم.

از نوار برنجی به اندازه ی دور تا دور شیشه هایمان قیچی می کنیم. خیلی کم چسب 123 را به لبه های شیشه می زنیم و نوار برنجی را به آن می چسبانیم. به این صورت که شیشه دقیقا وسط نوار برنجی قرار بگیرد. بخت لبه های شیشه را با قیچی برش های کمی بزنید (حدودا یک سوم نوار را برش بزنید) تا بتوانید نوار برنجی را به سمت شیشه برگردانید. این کار را با استفاده از خط کش فلزی انجام بدهید. شیشه را از بالا به سمت پایین خم کنید که چسب از آن سوا نشود.

پیشنهادی:  تزیین میز نامزدی

سپس آن را برگردانید و یک سوم آن جهت نوار را هم برش بزنیم و با کمک خط کش بر می گردانیم. با این روش نوار برنجی بدون چین خوردگی لبه های کار قرار می گیرد.

یک ورقه ی صاف زیر کار قرار می دهیم و آن قسمتی که نوار چسباندیم را روی آن قرار می دهیم و به وسیله ی یک شیشه روی آن فشار می دهیم تا کاملا پرس شود.

شیشه را روی میز قرار می دهیم و ادامه ی نوار را برای گوشه ها خم می کنیم. روی شیشه چسب می زنیم و وسط نوار را به آن می چسبانیم و مشابه قبل با کمک خط کش نوار برنجی را برگردانیم و پرس می کنیم. گوشه ها را قطعا برش بزنید دورتادور کار را با نوار برنجی کاور کنید.

پیشنهادی:  نحوه فریز کردن انواع مواد غذایی

اکنون به هویه، سیم لحیم و لحیم نیاز داریم. سیم لحیم را داخل روغن لحیم می زنیم و آن را روی کار قرار می دهیم و گوشه های کار را با آن لحیم می کنیم تا به هم بچسبند و استوار شوند. 4 گوشه ی کار را از 2 جهت لحیم می کنیم، تمرکزفکر کنید که کارتان پاک باشد.

شیشه ی بزرگتر را روی ورقه ی کار قرار می دهیم و یکی از شیشه های دیواره را در بخت خود روی شیشه ی زیری قرار می دهیم و یک وسیله یا شی محکمی پشت آن قرار می دهیم تا شیشه بایستد برای آسودگی کار می توانیم آن را با چسب کمی فیکس کنیم و بعد لحیم را داخل روغن لحیم قرار می دهیم و به وسیله هویه لبه های کار را از داخل روی شیار بین دوتا شیشه را لحیم می کنیم تا استوار شوند. ابعاد مختلف شیشه ها را در جای خود قرار می دهیم و آن ها را لحیم می کنیم.

قبل از اینکه انتهای کار را بچسبانیم شیشه های داخل کار را در جای مناسب خود فیکس می کنیم سعی کنیم خیلی دقیق و مرتب این کار را انجام بدهیم. شیشه ها را با چسب فیکس کنیم تا تکان نخورند و آن ها را لحیم کنیم و انتهای کار را بچسبانیم.

پیشنهادی:  تزیینات میوه آرایی شب یلدا

برای لولا باید بخت مثلثی را کمی چسب بزنیم و روی کارتان فیکس کنیم، اگر چسب زیاد بزنیم به بخت های باز و بسته شدن لولا نفوذ می کند و دیگر نمی توان آن را باز و بسته کرد، سپس آن را با لحیم استوار می کنیم. اکنون باید بخت مثلث و دایره ها را لحیم کنیم.

پایه ها و گوشه ها را با چسب یک دو سه می چسبانیم. تنها از چسب استفاده می کنیم و از اسپری آن استفاده نمی کنیم تا کار پاک در آید.

حدود 30 سانت زنجیر لازم داریم که باید گوشه ی در و گوشه های دیواره لحیم کنیم. آسوده تر این میباشد که قبل از نصب لولا زنجیر را نصب کنیم و در پایان لولا و دسته ی آن را به درب تی بگ وصل می کنیم.

این یکی از مدل های زیبا تی بگ میباشد که می توانید با توجه به سلیقه ی خود و کاربرد آن از سایزهای مختلف شیشه استفاده کنید و آن ها را به اندازه های گوناگون تقسیم بندی کنید.

مدل تیبگ های شیشه ای:

نحوه ی درست کردن تیبگ شیشه ای, طرز ساخت تیبگ شیشه ای, روش های درست کردن تیبگ شیشه ای

مدل های تیبگ شیشه ای

طرز درست کردن تیبگ شیشه ای, آموزش مرحله ای ساخت تی بگ, نکته هایی برای درست کردن تیبگ

آموزش درست کردن تیبگ شیشه ای

طرز ساخت تیبگ شیشه ای, روش های درست کردن تیبگ شیشه ای, طرز درست کردن تیبگ شیشه ای

تصاویر تیبگ شیشه ای

آموزش درست کردن تیبگ شیشه ای, نحوه ی درست کردن تیبگ شیشه ای, طرز ساخت تیبگ شیشه ای

تی بگ شیشه ای کوچک

روش های درست کردن تیبگ شیشه ای, طرز درست کردن تیبگ شیشه ای, آموزش مرحله ای ساخت تی بگ

تیبگ های مناسب دمنوش

آموزش ساخت تیبگ شیشه ای, آموزش درست کردن تیبگ شیشه ای

انواع تیبگ های شیشه ای

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

دلایل بوی بد کولر آبی چیست و چگونه میتوان آن را برطرف کرد؟

بوی بد کولر آبی چگونه از بوی بد کولر آبی خلاص شویم؟ به وجود آمدن …