معرفی و بررسی کتاب‌های روانشناسی در سایت ملوبوک؛ سایت تخصصی کتاب و موسیقی

معرفی و بررسی کتاب هنر شفاف اندیشیدن

کتاب هنر شفاف اندیشیدن با عنوان اصلی The art of thinking clearly کتابی در زمینه شناخت اشتباهات از جنبه روانشناسی است. این کتاب اثر دولف دوبلی است.

رولف دوبلی رمان نویس و کار آفرین سوئیسی است. او فارغ التحصیل  AMB و دکترای فلسفه اقتصاد است. دوبلی به سبب نوشتن کتاب هنر شفاف اندیشیدن معروف است. این کتاب به سرعت به صدر جول کتاب‌های پرفروش آلمان قرار گرفت و به زبان‌های متعددی ترجمه شد.

در این بخش از ملوبوک قصد داریم به معرفی این کتاب بپردازیم.

داستان کتاب هنر شفاف اندیشیدن

این کتاب شامل مواردی است که تحت عنوان خطاهای ذهنی به وجود می‌آید. درواقع در طول فرآیندهای مختلف ذهنی از جمله تصمیم گرفتن و … دچار خطاهایی می2شویم که اغلب چیزی ازآن‌ها نمی‌دانیم.

این کتاب در نود و نه بخش کوتاه نیز تک به تک خطاهایی که ذهن به شکل غیرعمدی و ناخودآگاه مرتکب می‌شود را به همراه مثال‌های مختلف و قابل درک نیز بررسی می‌کند.

پیشنهادی:  خرید دوربین مداربسته بیسم بر روی موبایل irancctv.center

برخی از فصل‌های این کتاب عبارتند از:

چرا باید به قبرستان‌ها سر بزنی؟ خطای بقا.

چرا دانش و توانایی‌هایت را دست بالا بگیری؟ اثر بیش اعتمادی.

هرکس در اوج زیبا به نظر می‌رسد؟ اثر هاله‌ای.

چرا نباید اخبار را دنبال کنی؟ توهم اخبار.

در قسمتی از کتاب آمده است:

آرزوی من کاملا ساده است. اگر بتوانیم بزرگترین خطاهای فکری را بشناسیم و آن‌ها را در زندگی شخصی، شغلی یا در دولت‌هایمان بپذیریم، ممکن است شاهد جهشی در موفقیت خود باشیم. نیازی به حیله‌های جدید، طرح‌های نوین، ابزارهای غیرضروری و کارهای طاقت فرسا نیست؛ تمام آنچه ما نیاز داریم پرهیز از بی‌خردی است.

معرفی و بررسی کتاب آدم‌های سمی

اکثر ما در زندگی با افرادی مواجه می‌شویم که با رفتارشان باعث می‍شوند نظم زندگی ما برهم بریزد. این افراد با افکار منفی خود به زندگی ما جهت می‌دهند و ما را از رسیدن به آرزوهایمان دور می‌کنند. کتاب آدم های سمی شامل روش‌ها و توصیه هایی است که کمک می‌کند، این افراد را شناسایی کرده و در مقابل تاثیرات آن قوی‌تر عمل کنیم.

پیشنهادی:  با کمک عینک واقعیت مجازی پیاده روی فضایی را تجربه کنید

درباره کتاب آدم های سمی

کتاب آدم های سمی نوشته لیلیان گلاس است. این کتاب به حضور آدم‌هایی در زندگی می‌پردازد که در نبود آن‌ها شرایط بهتر رقم خواهد خورد؛ اما بنا به شرایطی ممکن است نتوانیم این افراد را از زندگی خود حذف کنیم. لیلیان به این افراد، آدم‌های سمی نیز می‌گوید. این افراد از دیدن پیشرفت و موفقیت دیگران خوشحال نمی‌شوند؛ بلکه تلاش می‌کنند کار اورا بیهوده نشان دهند. این افراد با حرف‌هایی گستاخانه روح ما را خدشه‌دار می‌کنند؛ آن‌ها به زندگی ما به طور مستقیم و غیر مستقیم آسیب می‌رسانند. گاهی این افراد با تاثیر منفی خود در زندگی نزدیکانشان باعث می‌شوند؛ افراد به انواع بیماری‌های روحی و جسمی نیز دچار شوند. لیلیان گلاس در این باره می‌گوید: من در طی سال‌ها کار حرفه‌ای به عنوان مشاور روابط بین فردی، به وضوح تاثیر شگرف کلمات را در انسان دیده و تجربه کرده‌ام.

پیشنهادی:  مرد تایلندی در حال خوردن شام ثروتمند شد

پیام کتاب

پیام کتاب درواقع به این موضوع اشاره می‌کند که ما نیازی نیست همیشه رفتار زشت و سمی این افراد را تحمل کنیم. این کتاب به ما می‌گوید حذف کردن همیشه راه چاره نیست؛ اما با روش و رفتارهای مناسب نیز می‌توانیم با این افراد مقابله کنیم.

برای خواندن ادامه این مطالب و مشاهده مطالب مرتبط با کتاب و موسیقی به سایت ملوبوک مراجعه کنید.

ملوبوک؛ سایت بررسی و معرفی کتاب و حواشی موسیقی

سایت ملوبوک فعالیت خود را از اواسط آبان 1400 شروع کرده‌است. این سایت مرتبط با صفحه فرهنگ، بر آن است تا به معرفی و بررسی کتاب‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله: ادبی، روانشناسی، تاریخ، اطلاعات عمومی و … بپردازد. علاوه بر آن در وجه دیگر فعالیت خود به معرفی سبک‌های موسیقی و خواننده‌های سرشناس دنیای آن می‌پردازد.

مطلب پیشنهادی

قهوه، نوشیدنی محبوبی است که میلیون ها نفر در سراسر جهان مصرف می کنند، در اشکال، طعم ها و انواع مختلفی وجود دارد. در میان برجسته ترین گونه های قهوه، عربیکا و روبوستا به عنوان بازیگران اصلی برجسته هستند. در حالی که عربیکا اغلب به دلیل طعم های ملایم و ظریف خو …

قهوه، نوشیدنی محبوبی است که میلیون ها نفر در سراسر جهان مصرف می کنند، در …