با کمک عینک واقعیت مجازی پیاده روی فضایی را تجربه کنید

یک استودیو فیلم سازی در طی حرکتی خلاقانه و نوآورانه، اقدام به ثبت تصاویر 360 درجه و سه بعدی از محیط خارج از ایستگاه فضایی نموده تا تجربه پیاده روی در فضا را شبیه سازی کند.

امکان سفر به فضا در حال حاضر برای اکثریت مردم وجود ندارد. حتی در میان میلیاردرهایی که توانایی مالی سفر به فضا را دارند نیز درصد کمی هستند که موفق به سفر به فضا می شوند. این جاست که خلاقیت و نوآوری شرکت های مرتبط با تکنولوژی یا فیلم سازی به میان می آید و امکاناتی را به وجود می آورد که غیرممکن ها را برای مردم عادی نیز امکان پذیر سازد. برای تحقق رویای پیاده روی در فضا، استودیوی خلاق فیلم سازی “فلیکس اند پاول”  (Felix & Paul Studios) با شخصی سازی یک دوربین واقعیت مجازی و اتصال آن به ربات کانادارم2 (Canadarm 2) تلاش می کند فیلم هایی سه بعدی و 360 درجه از محیط اطراف ایستگاه فضایی بین المللی به دست آورد.

پیشنهادی:  فرش وینتیج یا کهنه نما ؛ محصولی خاص از فرش اکسیر

به گفته جاناتان وودز (Jonathan Woods) تهییه کننده اجرایی استودیویی به نام تایم (Time Studios) که پروژه به همراه ناسا برای اجرای این فعالیت و همکاری می کند، تصویربرداری 360 درجه و سه بعدی از محیط خارج از ایستگاه فضایی، برای اولین بار در جهان صورت می گیرد. وی پروژه فوق را که در سال 2015 آغاز به کار نموده، بسیار هیجان انگیز و شگفت آور توصیف کرد.

دوربین مورد استفاده توسط استودیوی فلیکس اند پاول، در واقع نسخه ای شخصی سازی شده از دوربین تجاری با نام (Z-Cam V1 Pro) می باشد. این دوربین دارای 9 حسگر 4K بوده که توانایی ثبت تصاویر 360 درجه با وضوح 8K را دارد. تغییراتی که جهت بهبود عملکرد در این دوربین صورت گرفته، سبب شده تا توانایی تحمل شرایط سخت از جمله دمای شدید، امواج فرابنفش و برخورد با ریز شهاب سنگ ها را داشته باشد. این دوربین به بازوی رباتیک کانادارم2 (Canadarm 2) متصل شده است. کاربرد این بازوی رباتیک، جابجایی اجسام خارجی در راه پیمایی فضایی می باشد.

پیشنهادی:  چگونه بدون آرایش پوستی زیبا داشته باشیم؟

به گفته این استودیو، قسمت های سوم و چهارم این سریال فضایی با نام “جست و جوی فضا: تجربه ایستگاه فضایی بین المللی” در نیمه دوم سال (قسمت سوم در فصل پاییز و قسمت چهارم در فصل زمستان) در دسترس کاربران تلفن همراه قرار خواهد گرفت. همچنین با استفاده از عینک واقعیت مجازی، می توان تجربه ای شگفت انگیز از پیاده روی فضایی مجازی به دست آورد.

پیشنهادی:  چرا باید اقامت در هتل عباسی را تجربه کنیم؟

سفر به فضا قطعا تجربه ای شگفت انگیز خواهد بود؛ اما همانطور که گفته شد این امکان برای اکثر افراد وجود ندارد. علی رغم سفر فضایی، سفرهای خارجی به کشورهای گوناگون، تجربه ای است که بیشتر مردم می توانند با مقداری پس انداز از پس هزینه های آن برآمده و از آن لذت ببرند. همچنین لازم به ذکر است که یکی از راه های محبوب و رایج کاهش هزینه سفر، استفاده از تورهای مسافرتی می باشد. برای مثال شما می توانید با استفاده از تورهایی نظیر تور گرجستان lahzeakhar سفری شگفت انگیز و تجربه ای فراموش نشدنی برای خود رقم بزنید.

مطلب پیشنهادی

قهوه، نوشیدنی محبوبی است که میلیون ها نفر در سراسر جهان مصرف می کنند، در اشکال، طعم ها و انواع مختلفی وجود دارد. در میان برجسته ترین گونه های قهوه، عربیکا و روبوستا به عنوان بازیگران اصلی برجسته هستند. در حالی که عربیکا اغلب به دلیل طعم های ملایم و ظریف خو …

قهوه، نوشیدنی محبوبی است که میلیون ها نفر در سراسر جهان مصرف می کنند، در …