بازی «هپ هپ»

[ad_1]

بازی هپ,بازی هپ هپ,بازی نشستنی

معرفی بازی هپ هپ

بازی‌های سنتی قدیمی ریشه در سنت های دیرینه مردم ایران دارد و هنوز نسلی که با این بازی ها اوقات فراغت خود را سپری می کردند، هستند و از آنها به عنوان خاطرات کودکی یاد می کنند. در این بخش به معرفی بازی هپ هپ، یکی از بازی‌ها قدیمی پرداخته‌ایم.

اهداف بازی هپ هپ

سرگرمی، نشاط، افزایش دقت، تمرکز و تمرین حفظ مضارب اعداد گوناگون

تعداد بازیکنان

پیشنهادی:  بیوگرافی خسرو شهراز + مصاحبه و عکس

۳ نفر به بالا

طریقه ی بازی هپ هپ

ابتدا یک نفر از کودکان که از بقیه بزرگ تر است، به عنوان استاد انتخاب می شود. استاد یک عدد را انتخاب می‌کند، به طور مثال عدد ۵ را انتخاب می‌کند (انتخاب این عدد اختیاری است).

بقیه کودکان به شکل دایره وار می‌نشینند و استاد، باید یکی از دانش آموزان را انتخاب کند، و این دانش آموز باید از عدد یک شروع کند، یعنی او باید بگوید یک، بعد به ترتیب، نفر دوم عدد دو، نفر سوم عدد سه و نفر چهارم عدد چهار را باید بگوید.

پیشنهادی:  بازی 5 سنگ

در این جا نفر پنجم باید بسیار حواسش جمع باشد و به جای عدد ۵ کلمه «هپ» را بگوید.( چون عدد ۵ را استاد انتخاب کرده بود.)

به همین روش نفرات شش، هفت و … باید اعداد مربوط به خود را بگویند. وقتی عدد ۱۰ می‌رسد باز باید کلمه «هپ» گفته شود. به همین ترتیب به جای مضارب عدد ۵ باید کلمه «هپ» را بگویند.و همینطور بازی ادامه پیدا می کند.

پیشنهادی:  سخنان آموزنده و ارزشمند هلن کلر

کسانی که به اشتباه به جای کلمه «هپ» عدد بگویند یا کلمه «هپ» را به جای عددی غیر از مضارب ۵ بگویند، می‌سوزند و از بازی خارج می‌شوند. بازی انقدر ادامه پیدا می‌کند که تنها یک نفر باقی بماند. آخرین نفر باقی مانده در دایره بازی به عنوان برنده شناخته می‌شود.

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

عکس نوشته های زیبا درباره مادر

[ad_1] عکس نوشته های روز مادر عکس نوشته درباره مادر تبریک روز مادر متن تبریک …