اشتباهات رایج در زمان رانندگی

طی سال های گذشته آب و هوا دچار یک سری تغییرات جوی شده است و در طول سال یک سری بلاهای طبیعی و تندباد اتفاق می افتد که قابل پیش بینی هم نیستند. در این میان که هوا برفی و بارانی می شود باد هم احتمال وزیدنش وجود دارد. باد هم می تواند طولانی باشد و هم می تواند کوتاه باشد و یا حتی چند ثانیه بیشتر طول نکشد ،ولی خسارات بالایی را وارد نماید. لذا دانستن اشتباهات رایج در زمان رانندگی و رعایت صحیح اصول این موارد می تواند به کاهش تصادفات رانندگی کمک کرده و از خسارت های احتمالی بر اثر این تصادفات نیز جلوگیری نمود.

  1. دنبال نمودن یدک کش

هر چیزی که به صورت یدک کشیده شود، حال چه با باد مستمر و یا باد ثانیه ای یک تأثیراتی خواهد داشت. مانند تریلی، خودروهای کاروانی، قایق های یدک کشی وقتی که بر روی جاده می باشد و باد می وزد بر آن ها اثر می گذارد . بادها معمولاً بر کفی تریلی کش ها اثر بسیاری دارند و موجب چپ شدن ماشین های سنگین می شود. وقتی که تریلی بر اثر باد در حال تکان خوردن می باشد، سعی کنید از آن فاصله بگیرید .زیرا امکان انحراف آن وجود دارد.

  1. سرعت بالای خودرو
پیشنهادی:  رشد قیمت خودرو در بازار و تاثیرش بر خرید و فروش چگونه است؟

اگر خودرویی با سرعت بالا در جاده در حال حرکت باشد و باد هم از پشت به آن بوزد ، باعث بیشتر شدن سرعت خودرو می شود.

و اگر باد شدید باشد، اتفاقات بدی رخ می دهد . پس وقتی هوا طوفانی است و باد می وزد سرعت خود را بالا نبرید. زیرا در سرعت بالا ،خودرو سبک تر می شود و احتمال منحرف شدن خودرو وجود دارد.

  1. رانندگی با ماشین های باریک و بلند قامت
پیشنهادی:  تماشای این سریال‌های هیجان‌انگیز: ضرورت هر شب زمستانی

در ابتدا دو خودروی لامبورگینی و یک ون قدیمی را در نظر بگیرد.

در خودروی لامبورگینی وقتی در یک جادۀ باد گیر حرکت می کندف چون سطحی ندارد ،به آن فشار وارد نمی کند زیرا بدنۀ آن آیرودینامیک و شیبدار می باشد و موجب سرخوردن باد می شود. ولی خودروی ون دارای سطح زیادی بوده که باد بر روی آن اثر می گذارد و در زیر ون هم چون فضای خالی بسیاری وجود دارد فشارباد بر آن اثر می گذارد.

  1. ویراژ دادن در جاده با سرعت بالا

اگر یک خودرویی در جاده ویراژ دهد و با سرعت بالا حرکت کند و اگر هوا هم چندان مساعد نباشد، احتمال بروز خطراتی وجود دارد. رانندگی در جادۀ مستقیم چندان سخت نیست. ولی در پیچیدن و ترمز کردن چون به لاستیک های عقب احتیاج است که بر سطح جاده چنگ بزند و در صورت وجود باد، موجب اصطکاک می شود و ماشین را تا حدی بلند می کند و به اطراف هل می دهد و آن را از مسیر خارج می نماید.

  1. به داخل چاله های آب رفتن
پیشنهادی:  راهنمای انتخاب بهترین امداد خودرو برای رانندگان

اگر هوا طوفانی و بارانی باشد و خودروی شما هم کوچک و 4 سیلندر باشد. لازم است دقت بیشتری داشته باشید و معمولاً در بادها، باران هم همراه است. پس حواستان به چاله های پر از آب باشد و سعی کنید با سرعت کم رانندگی کنید. اگر اصطکاک خودرو با زمین کم باشد، باد شدید موجب می شود تا ماشین به هر قسمتی برود. در این مواقع سعی کنید کنار بزنید تا هوا آرام شود.

مطلب پیشنهادی

مزایای استفاده از گاتر (کانال پیش ساخته هدایت آبهای سطحی)

مزایای استفاده از گاتر (کانال پیش ساخته هدایت آبهای سطحی) گاتر یکی از عناصر مهم …