از درخت خون اژدها در یمن تا حفره‌ای عجیب که نام اداره پست را یدک می‌کشد + عکس

در این گزارش با مکان‌هایی در سراسر دنیا آشنا شوید که بسیار منحصر به فرد و جذاب هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در این مطلب مکان هایی خارق العاده در کره زمین را به شما معرفی می‌کنیم که ممکن است به اندازه کافی خیره کننده نباشند؛ اما به خاطر گسترده بودن مکان و یا تأثیرات طبیعی آن‌ها خاص و منحصر به فرد هستند.

کوه رورایما «Mount Roraima»

1608440906 robeka.ir از درخت خون اژدها در یمن تا حفره‌ای عجیب که نام اداره پست را یدک می‌کشد + عکس

کوه رورایما مکان قابل توجهی است. رورایما کوهی با سطح صاف است که تمام جهاتش به وسیله صخره‌های چهارصد متری احاطه شده است. این کوه در کشور‌های ونزوئلا، برزیل و گویان قرار دارد که تنها یک راه به صورت پله از سمت ونزوئلا برای رفتن به آن وجود دارد. در بالای این کوه هر روز بارانی است و گاهی آبشار‌های زیبایی در آن به وجود می‌آید.

پیشنهادی:  آتشفشانی با دود صورتی+عکس

دهانه شهاب سنگ «Meteor Crater»

1608440913 robeka.ir از درخت خون اژدها در یمن تا حفره‌ای عجیب که نام اداره پست را یدک می‌کشد + عکس

دهانه شهاب‌سنگ یا میتئور کریتر یک دهانه برخوردی شهاب سنگی است که در صحرای شمالی ایالت آریزونا قرار دارد. به این دلیل که عموما برای حوادث طبیعی نام نزدیکترین اداره پست برای آن‌ها انتخاب می‌شود، نام این دهانه میتئور انتخاب شده است. دهانه در حدود ۵۰ هزار سال پیش در دوران پلییتوسن ایجاد شده است. قطر این دهانه حدود ۱۲۰۰ متر، عمق آن حدود ۱۷۰ متر و دیواره پیرامونی دهانه حدود ۴۵ متر بلندتر از دشت اطراف آن است.

دون دو پیلا «The Great Dune of Pyla»

1608440915 robeka.ir از درخت خون اژدها در یمن تا حفره‌ای عجیب که نام اداره پست را یدک می‌کشد + عکس

از آنجا که اروپا صحرایی ندارد این مکان بزرگترین صحرای تل ماسه این قاره به شمار می‌رود. این تل ماسه سه کیلومتر طول دارد و عرض آن نیز ۵۰۰ متر است. این مکان از سطح زمین هم ارتفاع صد متری دارد. این مکان در میان یک جنگل قرار دارد و در طرف دیگر آن نیز دریاست.

پیشنهادی:  عکس نوشته های عاشقانه و رمانتیک جدید

سُکُترا «Socotra»

1608440917 robeka.ir از درخت خون اژدها در یمن تا حفره‌ای عجیب که نام اداره پست را یدک می‌کشد + عکس

مجمع‌الجزایری است که در باختر اقیانوس هند، میان دو قاره آسیا و آفریقا و در دهانه خلیج عدن قرار دارد. این جزایر متعلق به کشور یمن است. گفته می‌شود این مکان یکی از بیگانه‌ترین پوشش گیاهی و جانوری را دارد چرا که درخت خون اژد‌های معروف در این مکان واقع شده. این درخت به شکل چتر و شیره آن نیز به رنگ قرمز است.

روتوروآ «Rotorua»

1608440921 robeka.ir از درخت خون اژدها در یمن تا حفره‌ای عجیب که نام اداره پست را یدک می‌کشد + عکس

یک منطقه مسکونی در نیوزیلند است که در کنار دریاچه‌ای به همین نام واقع شده. این شهر به خاطر فعالیت‌های زمین گرمایی مشهور است که گاهی باعث پراکنده شدن بوی گوگرد می‌شود.

پیشنهادی:  عکس پروفایل عاشقانه خاص 1400 + متن های عاشقانه زیبا love

آبگیر دون خوان «Don Juan Pond»

1608440923 robeka.ir از درخت خون اژدها در یمن تا حفره‌ای عجیب که نام اداره پست را یدک می‌کشد + عکس

این دریاچه با شوری ۴۰ درصدی یکی از شورترین دریاچه‌های جهان را دارد. نمک این دریا باعث می‌شود آب تا دمای ۵۰ درجه سلسیوس نیز منجمد نشود. این مکان به نام دو خلبان بالگرد در نخستین پرواز جهت بازدید میدانی «آبگیر دون خوان» نامگذاری شد. آبگیر دون خوان بسیار کوچک است و عمق آن تنها یک دهم متر است.

آبشار گوائیرا «Guaíra Falls»

1608440932 robeka.ir از درخت خون اژدها در یمن تا حفره‌ای عجیب که نام اداره پست را یدک می‌کشد + عکس

این آبشار که در نزدیکی رود گوائیرا واقع شده، از نظر حجم بزرگ ترین آبشار جهان است. به طور میانگین در هر ثانیه ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار فوت مربع از این آبشار، آب خارج می‌شود. این در حالی است که به طور میانگین از آبشار معروف نیاگارا در هر ثانیه ۷۰ هزار فوت مربع آب به پایین می‌ریزد.

مطلب پیشنهادی

عکس نوشته های زیبا درباره مادر

عکس نوشته های روز مادر عکس نوشته درباره مادر تبریک روز مادر متن تبریک روز …