آهن در دنیای صنعت | کاربردهای انواع آهن در صنعت + قیمت روز

آهن‌های سخت در دنیای صنعت

بدون شک آهن یکی از پرکاربردترین مواد اولیه‌ای است که در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. خوشبختانه در ایران معادن غنی آهن به سادگی یافت می‌شود و می‌توان کارخانه‌های فولادی را به بهترین شکل ممکن تامین کرد. به همین دلیل نیز کارخانه‌های فولاد ایران این ماده را در اشکال مختلف به دست واحدهای صنعتی می‌رسانند. اما جالب است بدانید که برخی از اشکال آهن کاربردهای بیشتری در صنعت دارند و به شکل روزانه خرید و فروش می‌شوند. در ادامه این مطلب قصد داریم انواع اشکال آهن را معرفی کرده و شما را با یکی از پرکاربردترین آن‌ها آشنا کنیم.

آهن با چه اشکالی در صنعت استفاده می‌شود؟

در دنیای صنعتی امروزی آهن نقش بسیار بزرگی را بازی می‌کند. کارخانه‌های فولاد نیز آهن را در شکل‌های مختلف تولید کرده تا صنایع گوناگون بتوانند این ماده اولیه را به ساده‌ترین شکل ممکن استفاده کنند. به طور کلی آهن با شکل‌های زیر تولید می‌شوند که عبارتند از:

  • قوطی پروفیل مستطیلی، مربعی، زد و سی‌پرلین
  • مفتول
  • ورق سیاه و گالوانیزه
  • لوله و مفتول
  • تسمه و سپری
  • نبشی

صنایع گوناگون با توجه به محصولی که در خط تولید دارند، آهن مورد نیاز خود را با شکل مناسب خریداری می‌کنند. اما در لیست بالا مواردی مانند قوطی پروفیل به شدت در صنایع گوناگون کاربردی هستند. به همین دلیل افراد فعال در صنعت نیاز بیشتری به این نوع آهن دارند و مدام قیمت آن را در بازار بررسی می‌کنند. البته در بخش‌های بعدی مطلب بیشتر به معرفی کاربردهای قوطی پروفیل می‌پردازیم.

کاربردهای قوطی صنعتی

افرادی که در صنایع گوناگون فعال هستند، به طور مداوم قیمت قوطی صنعتی را در بازار آهن بررسی می‌کنند؛ زیرا به این فرآورده آهنی به شدت نیاز دارند. به طور کلی قوطی یا پروفیل سطح مقطع یکسان مربعی یا مستطیل شکل دارد که با ضخامت‌های مختلف تولید می‌شوند. همچنین این فرآورده فولادی محدودیتی برای جوش‌کاری یا خم‌کاری را جلوی پای صنعت‌گران نمی‌گذارد. به همین دلیل دارای قوطی آهنی دارای کاربردهای بسیار زیادی است که در ادامه مطلب به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

پیشنهادی:  در زمان خرید گردنبند طلا باید به چه مواردی دقت کنیم؟

ساخت درب و پنجره

جالب است بدانید که اولین و اصلی‌ترین کاربردی که قوطی‌های آهنی دارند، ساخت درب و پنجره است. صنعت‌گران با استفاده از پروفیل چهارچوب درب یا پنجره اماکن مختلف را تولید می‌کنند. همچنین به دلیل توانایی بالایی که پروفیل‌های ضخیم‌تر دارند، دست تولیدکنندگان برای ساخت درب‌های بزرگ بازتر می‌شود. برای مثال با استفاده پروفیل‌های 16 میل می‌توان درب‌های بزرگ برای سوله‌ها را تولید کرد. البته که از پروفیل‌های خاصی برای تولید درب و پنجره وجود دارد.

تولید انواع باکس

از دیگر کاربردهای قوطی صنعتی که باید بشناسید، تولید باکس‌های صنعتی است. صنعتگران با استفاده پروفیل‌های سبک باکس‌ یا جعبه‌های گوناگونی را می‌سازند که مصارف مختلفی دارند. برای مثال این باکس‌ها برای نگهداری تجهیزات الکتریکی در محیط‌های مختلف استفاده می‌شوند. همچنین استفاده از پروفیل به عنوان چهارچوب مقاومت این جعبه‌ها را به شدت بالا می‌برد. به دلیل تنوع بالا در طول پروفیل‌ها نیز محدودیتی برای ابعاد جعبه‌ها وجود نخواهد داشت.

طراحی پل‌ها یا سازه‌های مختلف

جالب است بدانید که استفاده از قوطی صنعتی فقط برای تولید لوازم یا تجهیزات صنعتی نیست. بلکه این فرآورده فولادی ارزشمند در طراحی سازه‌های گوناگون نیز نقش دارد. آلاچیق‌هایی که در پارک‌ها یا سایر مکان‌های تفریحی وجود دارند، با استفاده از پروفیل یا قوطی صنعتی تولید شده‌اند. همچنین سازه‌های کوچک مانند پل‌های نفررو به سادگی با جوشکاری چند ورق و پروفیل صنعتی ساخته می‌شوند.

پیشنهادی:  تکنیک های آرایش دائم برای ابرو

لوازم پزشکی

دیگر کاربردی که می‌توان از قوطی‌های صنعتی انتظار داشت، طراحی و ساخت تجهیزات پزشکی است. این فرآورده فولادی ارزشمند در تولید لوازم بیمارستان‌ها نقش موثری دارند. برای مثال تخت‌های بیمارستانی معمولا با استفاده از پروفیل صنعتی تولید می‌شوند. همچنین در سایز تجهیزات مانند تخت‌های حمل بیماری یا برانکارد رد پای پروفیل صنعتی وجود دارد.

ساخت وسایل حمل و نقل صنعتی

لوازمی مانند چرخ‌های دستی، بالابرها یا گاری‌های حمل بار همگی با کمک پروفیل صنعتی ساخته می‌شوند. از آنجایی که پروفیل‌ها دارای طول‌های مختلف بوده، دیگر محدودیتی برای تولید لوازم حمل بار وجود نخواهد داشت. همچنین پروفیل‌ها به سادگی جوش‌کاری می‌شوند و در انتها یک وسیله حمل و نقل به شدت مستحکم را در اختیار مصرف کننده می‌گذارند.

خرید آهن برای محیط‌های صنعتی

برای خرید آهن آلات مختلف مانند قوطی صنعتی برای محیط‌های صنعتی راه‌های مختلفی وجود دارد. برای مثال در روش‌های سنتی این کار صنعت‌گران مجبور بودند که به صورت حضوری به بازار آهن مراجعه کنند. اما انجام چنین روشی با معایب زیادی همراه است که به شرح زیر هستند:

  • هدر دادن وقت
  • دسترسی سخت به برخی از فرآورده‌های خاص
  • اعلام قیمت‌های مختلف برای یک محصول یکسان توسط توزیع کنندگان
  • اضافه شدن واسطه‌ها

استفاده از این روش برای خرید فرآورده‌های فولادی دردسرهای زیادی را به همراه دارد. به همین دلیل بهتر است که روش‌های جدید جایگزین شوند تا مصرف کننده راحت‌تر به کالای خود برسد. در بخش انتهایی مطلب نیز شما را با روشی ایده‌آل برای خرید فرآورده‌های فولادی آشنا خواهیم کرد.

پیشنهادی:  نمایشگاه چیست؟

عوامل موثر روی قیمت قوطی صنعتی

زمانی که قصد خرید پروفیل صنعتی را دارید، با قیمت‌های مختلف مواجه می‌شوید. البته باید بدانید که این نوسان قیمت جزئی مربوط به عوامل مختلفی است. اولین عواملی که روی قیمت تاثیر می‌گذارند، مشخصات پروفیل هستند. برای مثال ضخامت پروفیل‌ها روی قیمت نهایی آن بسیار تاثیر می‌گذارد. به طور کلی پروفیل‌ها با ضخامت 5 تا 16 میلیمتر تولید شده که مدل‌های ضخیم‌تر قیمت بیشتری دارند. همچنین قیمت روز آهن نیز روی قیمت تاثیر می‌گذارد.

اطلاع از قیمت روز آهن

برای اینکه بتوانید از قیمت هر کیلو آهن امروز را بفهمید، دو راه مشخص پیش‌رو دارد. در راه اول باید به بازار آهن بروید و قیمت را از توزیع کنندگان استعلام بگیرید. اما راه دوم که به شدت ساده‌تر است، استفاده از سایت‌های فروش آهن آنلاین است. با استفاده از این سایت‌ها می‌توانید قیمت آهن‌ آلات مختلف را به صورت آنلاین ببینید و خرید بهتری را تجربه کنید.

خرید یا مشاهده قیمت آهن در سایت تهران آهن

اگر نمی‌دانید که کدام سایت را برای خرید آهن انتخاب کنید، نیاز نیست که خیلی نگران باشید؛ زیرا سایت تهران آهن مجموعه کاملی از خدمات مختلف را به شما ارائه می‌کند. در این سایت می‌توانید قیمت انواع فرآورده فولادی را به صورت آنلاین و به روز ببینید. همچنین تیم پشتیبانی سایت شما را برای ثبت سفارش را خرید بهتر راهنمایی خواهند کرد.

مطلب پیشنهادی

قهوه، نوشیدنی محبوبی است که میلیون ها نفر در سراسر جهان مصرف می کنند، در اشکال، طعم ها و انواع مختلفی وجود دارد. در میان برجسته ترین گونه های قهوه، عربیکا و روبوستا به عنوان بازیگران اصلی برجسته هستند. در حالی که عربیکا اغلب به دلیل طعم های ملایم و ظریف خو …

قهوه، نوشیدنی محبوبی است که میلیون ها نفر در سراسر جهان مصرف می کنند، در …