آشنایی با موزه رترو/ موزه دائمی ماشین های کلاسیک

[ad_1]

دانستی های موزه رترو, عکس های موزه رترو, بازدید از موزه رترو

تصویر موزه رترو

موزه رترو کجاست؟ ویژگی های موزه رترو

موزه رترو علاوه بر این که نمایشگاه دائمی ماشین های کلاسیک هست، مکانی جذاب برای بازدید از سبک زندگی مردم در زمان جنگ سرد اروپاست.

موزه رترو ( به انگلیسی : Retro Museum )، نمایشگاه دائمی ماشین های کلاسیک به وسعت 4 هزار متر مربع درشهر وارنا و کشور بلغارستان هست. موزه رترو دارای کلکسیونی کامل از ماشین های کلاسیک هست که در هیچ کجای دنیا نمیتوانید پیدایشان کنید، در این موزه علاوه بر نمایش ماشین های کلاسیک ، میتوانید از بازسازی زندگی مردم  در دهه های مختلف دیدن کنید.

در صورتی که به اروپا و بلغارستان سفر میکنید یکی از جذاب ترین مکان ها برای بازدید ، موزه رترو هست به خصوص اگر دلباخته ماشین های آنتیک و کلاسیک باشید. خودروهای قدیمی از جمله ولکا ،  مسکویچ و اسکودا در این نمایشگاه در معرض دید مردم قرار گرفته هست. حال و هوای موزه ، حال و هوای زمان ابتدا مدرنیته هست و به همین دلیل برای بازدید کنندگان احساس نوستالژیکی دارد.

ماشین های کلاسیک و قدیمی که در موزه رترو به نمایش گذاشته شده اند، دیگر ساخته نمیشوند و در بهترین حالت تنها 1 یا 2 نسخه از ان ها در دنیا وجود دارد.  حدود 50 ماشین انتیک که متعلق به حدود 80 سال پیش و سال های 1943 – 1989 هست. در این موزه به نمایش گذاشته شده هست.

بازسازی فضای قدیم اروپا در این موزه به قدری جالب هست که میتوانید حضور در سالهای جنگ سرد در اروپا را کاملا احساس کنید. طرح‌ریزی فضای این موزه کاملا حال و هوای رترو یا به اصطلاح مدرسه قدیمی ( به انگلیسی : Old School ) با سبک قدیم اروپا را متجلی میکند.

موزه رترو بلغارستان, موزه رترو, ویژگی های موزه رترو

ویژگی های موزه رترو – موزه ماشین های کلاسیک

ویژگی های موزه رترو

برای رنگ طرح‌ریزی پیش زمینه این موزه از کرم شگفت‌زده و قرمز اناری استفاده شده هست ، از استندهای نقاشی ، 27 مجسمه ی مومی از ایدئولوگ های مختلف ، هنرمندان معاصر بلغارستان و انقلابیونی که بر اقبال بلغارستان تاثیر گذار بوده اند برای تزئین این موزه استفاده شده هست. انقلابیونی از جمله چگوارا ، لنین ، استافلین یا حتی فیدل کاسترو کوبایی.

پیشنهادی:  آشنایی با مسجد الفاروق زیباترین مسجد جهان اسلام

موزه رترو در وارنا یک محیط کلاسیک و قدیمی هست که در واقع فضای اجتماع و زندگی مردم وارنا در زمانه حکومت های سوسیالیست را نمایش میدهد.  مالکین این موزه با  استفاده از روش یکپارچه سازی محیط با سیستم تعامل و با استفاه از نمایشگاه دائمی ماشین های کلاسیک ، بازدیدکنندگان موزه را به 50 سال گذشته و شرایط زندگی آن زمانه میبرند.

هدف از ساخت موزه رترو ، بازسازی زندگی مردم در زمان کمونیست و تساوی سوسیالیستی مردم اروپای شرقی و بلغارستان در آن زمانه بوده هست.

 موزه ماشین های کلاسیک, موزه رترو در وارنا, موزه رترو کجاست

موزه رترو – موزه دائمی ماشین های کلاسیک

دانستی های موزه رترو

موزه رترو در گرند مال واقع شده هست.

توجه اصلی این موزه ، زندگی مردم وارنا در زمانه شوری سابق هست نه ماشین های آنتیک.

پیشنهادی:  آشنایی با دریاچه نمک چاکا ،زیباترین دریاچه در چین

لوازم آرایشی مصرفی خانم ها ، سیگار بلغاری و لوازم آشپزخانه و خیلی موارد دیگر که در آن سال ها تولید شده در موزه رترو به نمایش گذاشته شده هست.

دانستی های موزه رترو, عکس های موزه رترو, بازدید از موزه رترو

مکان موزه رترو

موزه رترو کجاست؟

موزه رترو یک موزه خصوصی هست که در خیابان مارینوف شهر وارنا واقع شده هست. روز اول می 2015 ، موزه رترو به افتخار روز جهانی کارگر افتتاح شد.

موزه رترو در طبقه اول گرند مال وارنا قرار دارد و اولین موزه ای هست که در یک مرکز خرید ساخته میشود.

نشانی موزه رترو در وارنا :Andrey Saharov Str. 2 | Grand Mall ،  Varna 9000 ،  Bulgaria

موزه رترو بلغارستان, موزه رترو, ویژگی های موزه رترو

مکان موزه رترو

ساعات بازدید موزه رترو

هر روز از ساعت 10 صبح تا 10 شب میتوانید برای بازدید از موزه رترو مراجعه کنید. زمانه بازدید از موزه به طور تقریبی 45 لحظه طول میکشد. بازدید از موزه برای کودکان زیر 6 سال رایگان هست.

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

بندر انزلی، بهشت اروپایی ایران

[ad_1] بندر انزلی، از شهرهای توریستی معروف ایران  معرفی جاهای دیدنی و تفریحی بندر انزلی …